Sensory play met schuim

In bad gaan is al super leuk, althans, zo vindt mijn dochter. Maar in bad met (veel!) schuim is natuurlijk helemaal het einde. Spelen met water is leuk, maar met schuim nog veel leuker. Spelen met schuim is ook een goed idee voor wat sensory play, of sensopatisch spel.

Wat is sensory play? Trendy mommy legt het hier uit: Sensory play, of sensopatisch spelen, zoals dat gewoon op zijn Nederlands heet, is een manier om jonge kinderen spelenderwijs op allerlei manieren te prikkelen, zonder duidelijk gevormde materialen. Geen houten blokken, ballen, speelgoed en puzzels, maar natuurlijke materialen zoals zand, steendjes, water en klei, en ook door een ouder aangeboden opties zoals bonen, macaroni, rijs, verf, scheerschuim, ijs, of wat je maar kunt verzinnen. Het is een manier om met handjes, oren, ogen, neus en zelfs mond de omgeving te ontdekken en alle zintuigen spelenderwijs te gebruiken. (Bron)



Vandaag maakte ik een schuim sensory bak voor mijn dochter. Ik gebruikte 1 deel water en 1 deel zeep (ongeveer een half kopje van beide). Voor de kleur gebruikte ik een paar druppels voedingskleurstof. De bak is van Ikea, deze bakken gebruik ik altijd voor allerlei andere sensory acitiviteiten. 






Reacties

Populaire posts