Waar komt de melk vandaan?


Mijn dochter weet heel goed dat melk van de koe komt. Ze noemt het dan ook vaak: koemelk. Wat het natuurlijk ook is. Maar of ze ook weet waar de rest van haar eten vandaan komt, zoals eieren, brood, patat, ketchup en honing? Dat ging ik vandaag maar eens testen met dit nieuwe werkblad. Ze wist er een aantal, maar zeker nog niet allemaal. 

Voor mij is het belangrijk dat mijn dochter weet waar haar eten vandaan komt. Laatst toen we op de kinderboerderij waren en ik een ei zag liggen in het kippenhok, heb ik hier dan ook uitgebreid bij stilgestaan. Ik heb haar uitgelegd dat een kip een ei legt en wij die dan koken of bakken voordat wij het eten. Later heb ik haar ook een filmpje laten zien van een kip die een ei aan het leggen was. Lekker grafisch, maar zo zit het wel in elkaar! 

Dit werkblad heb ik toegevoegd aan de peuter leermap in mijn webshop, mochten jullie geïnteresseerd zijn.  




Reacties

Populaire posts