De wobbel balanceboard - review


Een kleine 2 maanden geleden hebben wij een wobbel gekocht. Een wat? Een wobbel! Als je het nog niet kent, de wobbel is inmiddels razend populair aan het worden. Het een houten plank in de vorm van een halve maan. Het is perfect voor kinderen om er hun balans mee te oefenen door heen en weer te 'wobbelen'. Maar het balanceboard kan nog veel meer! 



Wat kan je ermee?

Kinderen kunnen in de schommel positie er in liggen om te schommelen, maar ook staan of zitten. Ze kunnen van de ene kant naar de andere lopen en weer terug. De zoon van mijn broer vond het vooral leuk om auto's op die manier te laten heen en weer te laten rijden. Mijn kinderen pakken wel eens een kussen en dekentje om er even heerlijk in te liggen. Mijn dochter zit er soms met een boek in heerlijk te 'lezen' (oftewel, plaatjes kijken).

Als je de wobbel omdraait kan je deze gebruiken als opstapje maar ook als bruggetje om overheen te lopen, onderdoor te kruipen, wederom auto's eroverheen en onderdoor te laten gaan en nog veel meer. Het leuke vind ik echt dat het wobbelboard de creativiteit stimuleert alhoewel kleintjes soms nog wel wat inspiratie daarvoor nodig hebben.

Mocht je nog meer ideeen willen over wat je met een wobbel plank zoal kan doen, bekijk dan dit filmpje



Ons oordeel?

Bij ons is de wobbel plank een groot succes. De kinderen spelen er echt leuk mee samen en ik zie dat in deze 2 maanden hun balans en evenwicht ook echt verbeterd is. Wel moeten we opletten dat als ze er samen mee spelen er niet te wild mee doen. Zo is het een keer voorgevallen dat mijn zoontje van anderhalf in de wobbel zat en mijn dochter van 3 heen en weer ging wobbelen terwijl ze erin stond. Opzich geen probleem, waar het niet dat mijn zoontje met zijn handjes de wobbel beet hield. Je raad het al, de vingers kwamen klem te zitten tussen de wobbel en de vloer. Voorzichtigheid is dus wel geboden bij echt kleine kinderen, zeker als ze er samen met anderen mee spelen. 

Nog een kleine bekentenis: moeders vind het wobbelboard ook wel wat. Stiekem vind ik het ook wel leuk om met de kinderen samen te wobbelen en 'trucjes' te proberen. We verwachten er nog wel jaren plezier van te hebben! 




Wobbel balansbord

145 euro

Te koop o.a. bij bol.com


Reacties

Populaire posts