Thuisonderwijs

 Mijn oudste dochter is eindelijk 4 jaar! Ze keek zo lang naar haar verjaardag uit omdat ze dan 'echt groot' zou zijn, net als haar neefje die een paar maanden eerder al 4 was geworden.

Nu ze vier is mag ze ook naar school. Iedereen zegt dan ook: 'Leuk, dan mag je nu naar school.' of: 'Waar ga je naar school, weet je dat al?'. Vooralsnog vertelde ik iedereen dat ik haar voorlopig, dat wil zeggen, tot na de zomervakantie thuis zou houden. Want, we zijn net verhuisd en ze heeft afgelopen maand een nieuw zusje gekregen en al die veranderingen in zo'n korte tijd is een beetje heftig voor haar. Plus, met de huidige situtatie rondom het Corona virus, begreep iedereen ook wel dat we haar nog even thuis zouden houden. 




Maar, wij hebben nu de beslissing genomen om haar in ieder geval tot haar vijfde thuis te houden en te kijken of thuisonderwijs bij ons past. Wij lopen al langer met het idee rond om thuisonderwijs te geven omdat wij geen school kunnen vinden die onze levensovertuiging uitdraagt. Nu hebben we dus de beslissing gemaakt om serieus te kijken of wij haar zelf, in de thuissituatie gaan onderwijzen. 

Zelf vind ik het heel spannend omdat ik uiteraard het beste wil voor mijn kind en deze keuze voor nu zeker de beste voor haar en ons gezin is maar ik snap dat er veel anderen het er niet mee eens zullen zijn. Gelukkig heb ik een groep thuisonderwijzers gevonden die zeer bemoedigend zijn en die mij ook bevestigen dat je met je kinderen meegroeit. Ik hoef nu nog niet te weten hoe ik het allemaal praktisch ga doen maar ik bekijk het per jaar en per dag. Wij zullen met de intentie leven om haar alles te leren wat ze later nodig zal hebben in het leven en meer. Wij gaan het avontuur van thuisonderwijs aan!

Op deze blog zal ik jullie een beetje op de hoogte houden van ons avontuur. Hoe ziet onze dag eruit, waar zijn we mee bezig en hoe pakken we het aan? Mocht ik leuke werkbladen of iets dergelijks hebben om met jullie te delen dan vind je deze ook hier terug! 





Reacties

Populaire posts